carolienenguido.reismee.nl

Zuidoost Bali

Jaaaa, eindelijk ons eerste bericht! Tja, soms zit je even zonder internet waardoor het iets langer duurde voor we iets konden laten horen, maar wij zitten ondertussen heerlijk in de reis-modus. Anderhalve week onderweg en alweer zoveel indrukken!

Door de warmte en levendigheid op straat was de lange vliegreis (met vertraging…) en de moeheid alweer gauw vergeten en hebben we ’s nachts in hartje Bangkok nog even op een terrasje geproost op het begin van onze reis. De volgende dag hebben we lekker rond geslenterd en midden in de tweede nacht ging de wekker alweer op een onmogelijke tijd om naar Bali te vliegen.

Op Bali begon ons avontuur in het plaatsje Kuta. Bekend om het mooie strand en de golven, maar ook berucht om de grote hoeveelheid verkopers met heel veel van hetzelfde. We hebben een scooter gehuurd en zijn de prachtige omgeving gaan verkennen. Overal tempels met waanzinnig mooie versieringen, vriendelijke mensen, en traditionele dorpjes. Onderweg heb ik (Carolien) mijn haar nog laten knippen bij een salon van Rob Peetoom waar ik nog een bon van had, waarna mijn mooi gestylede haartjes meteen weer onder de helm verdwenen en we doorreden naar de prachtige en beroemde tempel van Tanah Lot. Toen we terugkwamen waren we helemaal zwart van de uitlaatgassen….bah!

Ons volgende verblijf was een huis in een traditioneel dorpje aan de oostkust met twee man personeel die ons op kwamen halen. De ene was chauffeur en sprak geen engels, de andere was een excentrieke kleine man die in gebrekkig engels een beetje te veel kwebbelde, maar erg lekker kon koken. Op verzoek maakte hij traditioneel Balinees ontbijt, en ook ’s avonds hebben we heerlijk Indonesisch gegeten (alles wat we maar wilden). We waren hier de enige gasten en misschien wel de enige toeristen in de hele omgeving. We hebben de omgeving verkend per fiets, en met de auto, en hebben een dag heerlijk in een soort hut aan de zee liggen lezen. ’s nachts hoorden we af en toe het geluid van een Gecko, maar ook dat wende snel.

Vanochtend zijn we naar Ubud gebracht, wat tussen de iets hoger gelegen rijstvelden ligt in het binnenland. In een volgend bericht meer hierover! Ondertussen moeten we nog een paar keer heen en weer naar de hoofdstad Denpasar om de verlenging van ons visum te regelen (van 30 dagen naar 60 dagen verlengen). We zullen jullie niet vermoeien met alle details, maar dit blijkt ook nog een heel avontuur op zich… Hopelijk kunnen we onze paspoorten over een paar dagen weer ophalen met verlengde visa pfff.

Het was echt leuk om de meesten van jullie nog gezien te hebben vlak voor vertrek. Dank jullie wel voor alle lieve wensen, we hebben ze allemaal meegenomen op reis.